Μέρος 3: Η καθημερινή λειτουργία ενός τουριστικού καταλύματος (ξενοδοχείου ή ενοικιαζόμενων) διαχειρίζεται με βάση κάποιον τρόπο οργάνωσης, που έχει θεσπίσει ο επιχειρηματίας, στα νόμιμα πλαίσια. Όταν η οργάνωση συνοδεύεται από τεκμηρίωση, δηλαδή χρήση εντύπων, τότε λέμε ότι η λειτουργία του καταλύματος βασίζεται σε ένα απλό σύστημα διαχείρισης. Όταν επιπλέον η τεκμηρίωση βοηθά στην πλήρη αντίστροφη ιχνηλάτηση των γενόμενων ημερήσιων εργασιών, τότε λέμε ότι η λειτουργία του καταλύματος βασίζεται σε ένα σύστημα διαχείρισης ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, πρέπει να μπορούμε να λαμβάνουμε σωστές απαντήσεις σε ερωτήματα όλο και μεγαλύτερου βάθους, όπως π.χ. ποιος κάλυψε την βάρδια στην ρεσεψιόν χτες από τις 08:00 έως 16:00, κατά την διάρκεια αυτής της βάρδιας, ποιοι νέοι πελάτες αφίχθησαν, ποιοι πελάτες αναχώρησαν, ποιες ακυρώσεις έγιναν, ποιες καθαρίστριες εργάστηκαν, σε ποιά δωμάτια μπήκαν, τι εργασίες έκαναν (αλλαγή σεντονιών, πετσετών, καθαριότητα κλπ), έγινε επικυρωμένος έλεγχος εργασιών, κλπ, κλπ. Επίσης, προσωπικό που προσλαμβάνεται και δεν περνά από μία εισαγωγική εκπαίδευση (ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία του) ισοδυναμεί με εφιάλτη για την επιχείρηση (αστοχίες, ζημίες, παράπονα κλπ). Συνεπώς είναι απαραίτητη η ύπαρξη διαδικασιών, οδηγών, οδηγιών εκπαίδευσης - εργασίας και καθηκοντολόγιου. Τα τεκμήρια (έντυπα) μπορεί να είναι τα κλασσικά εκτυπωμένα έγγραφα οπότε και η αντίστοιχη αρχειοθέτηση θα γίνεται με φακέλους σε κάποια βιβλιοθήκη, ή μπορεί να είναι ηλεκτρονικά και η διαδικασία χειρισμού τους πλήρως ηλεκτρονική. Παρακάτω, ακολουθούν οι τίτλοι εντύπων που αναπτύσουμε και μπορεί ένα τουριστικό κατάλυμα να τα χρησιμοποιεί προκειμένου να στοχεύσει στην αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
321: Διαδικασία καθυστερημένου ελέγχου αναχώρησης στην ρεσεψιόν
322: Φόρμα αίτηση και επιστολή απάντησης για απωλεσθέντα - ανευρεθέντα
323: Λίστα ελέγχου επιθεώρησης καθαριότητας δωματίου
324: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή σχέσεων επισκέπτη
325: Ταμπελάκι παραλαβής επισκέπτη από αεροδρόμιο
327: SOP - Λογαριασμός χρέωσης σε εταιρεία ή απευθείας στον επισκέπτη
328: SOP - Παρότρυνση επισκέπτη για άλλο ξενοδοχείο
329: Προσδιορισμός των αναγκών των επισκεπτών και παροχή των επιθυμητών υπηρεσιών
330: SOP - Εντομοκτονία
331: Βιβλίο καταγραφής ελέγχου παρασίτων
333: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του βοηθού υπεύθυνου καθαριότητας
334: SOP - Υπηρεσία κράτησης μωρού
336: Φόρμα αίτησης κράτησης μωρών στο ξενοδοχείο
337: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διεθυντή εξυπηρέτησης δωματίων (Room Service)
338: Κανόνες και κανονισμοί για το προσωπικό της ρεσεψιόν
339: Φόρμα μακροχρόνιας φύλαξης αποσκευών
340: Μητρώο ημερήσιας μετακίνησης αποσκευών
341: SOP - Διαδικασία χειρισμού αποσκευών επισκέπτη
342: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του νυχτερινού διευθυντή
343: Διανομή φιλοδωρημάτων σε εστιατόριο και ξενοδοχείο
344: Δείγμα κανόνων και κανονισμών για το γυμναστήριο του ξενοδοχείου
345: Ημερήσιο καθηκοντολόγιο - Βοηθός ρεσεψιόν - Πρωϊνή βάρδια
346: Ημερήσιο καθηκοντολόγιο - Βοηθός ρεσεψιόν - Γενική βάρδια
347: Ημερήσιο καθηκοντολόγιο - Βοηθός ρεσεψιόν - Απογευματινή βάρδια
348: SOP - Διαδικασία αιτήσεων κράτησης
349: SOP - Διαδοχικά βήματα εξυπηρέτησης
350: Δείγμα ενημερωτικής επιστολής πυρασφάλειας - πυροπροστασίας
351: Ημερήσιο καθηκοντολόγιο - Βοηθός ρεσεψιόν - Βραδυνή βάρδια
352: Ημερήσιο καθηκοντολόγιο - Τηλεφωνικό κέντρο - Πρωϊνή βάρδια
353: Ημερήσιο καθηκοντολόγιο - Τηλεφωνικό κέντρο - Γενική βάρδια
354: Χειρισμός αίτησης κράτησης τραπεζιού στο εστιατόριο
355: Χειρισμός προβλημάτων κράτησης τραπεζιού στο εστιατόριο
356: Χαιρετισμός, κάθισμα και παρουσίαση μενού εστιατορίου
357: Παραγγελιοληψία φαγητού σε εστιατόρια / καφετέριες
358: Ιδέες για το σερβίρισμα τραπεζιών σε εστιατόρια και καφετέριες
359: Χειρισμός παραπόνων και προβλημάτων επισκεπτών σε ένα εστιατόριο
360: Ιδέες για προτάσεις και πώληση κρασιού στα εστιατόρια
361: Ιδέες σερβιρίσματος στο μπουφέ του εστιατορίου
362: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του μπαρμαν (παρασκευαστής ποτών)
363: Δείγμα δελτίου πληροφοριών ξενοδοχείου
364: Επιστολή εταιρικής αίτησης προς ξενοδοχείο για κλείσιμο τιμής
365: Δείγμα απολογιτικής επιστολής στους επισκέπτες του ξενοδοχείου
366: Τύποι υαλικών που χρησιμοποιούνται σε μπαρ, εστιατόρια και καφετέριες
367: Τύποι σκευών και εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται στο BAR
368: Λίστα ελέγχου προμήθειας εξοπλισμού σερβιρίσματος τροφίμων και ποτών
369: Κατηγορίες αναψυκτικών
370: Τι είναι τα μη αλκοολούχα ποτά;
371: Διάφοροι τύποι αλκοολούχων αναψυκτικών
372: Όροι και προϋποθέσεις εγγραφής επισκέπτη στο ξενοδοχείο
373: Φόρμα ελέγχου κλινοσκεπασμάτων δωματίου επισκεπτών
374: Παραγγελιοληψία, σερβίρισμα επιδόρπιου και ποτών μετά το δείπνο
375: Χειρισμός της τελικής χρέωσης και αποχαιρετισμός στο εστιατόριο
376: Τεχνικές σερβιρίσματος τροφίμων - ποτών στο εστιατόριο και το μπαρ του ξενοδοχείου
377: Φύλλο ελέγχου αλλαγής δωματίου
378: Πολιτική ακύρωσης κρατήσεων, πολιτική προκαταβολής και πολιτική μη εμφάνισης στο ξενοδοχείο
379: Στάνταρ φρεασεολογία για το προσωπικό της ρεσεψιόν
380: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του βοηθού υπεύθυνου ρεσεψιόν
381: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή εργασιών
382: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του γκρουμ
383: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συνοδού πισίνας
384: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διαχειριστή φιλοξενίας
385: Δείγμα όρων και προϋποθέσεων υπηρεσίας πλυντηρίου
386: 17 είδη γαλλικού μενού
387: Παραδείγματα περιγραφής κλασικού γαλλικού μενού
388: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επιβλέποντα ρεσεψιόν
389: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συντονιστή πωλήσεων δεξίωσης
390: Ιδέες για το σερβίρισμα εμφιαλωμένης και βαρελίσιας μπύρας
391: Διάφοροι τύποι μπύρας
392: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας ελέγχου άφιξης στην ρεσεψιόν
393: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας ελέγχου αναχώρησης στην ρεσεψιόν
394: Καθημερινά καθήκοντα καθαριότητας
397: Λίστα ελέγχου κατάστασης και καθαρότητας δωματίου επισκέπτη
401: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας κράτησης στην ρεσεψιόν
402: Στάνταρ λίστα ελέγχου τηλεφωνικής υπηρεσίας (αφύπνιση)
403: Στάνταρ λίστα ελέγχου στην ρεσεψιόν (εμπειρία άφιξης)
404: Στάνταρ λίστα ελέγχου στην ρεσεψιόν (εμπειρία αναχώρησης)
405: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας άφιξης
406: Στάνταρ λίστα ελέγχου στην θυρωρείου (Γενικά)
407: Στάνταρ λίστα ελέγχου στην ρεσεψιόν (Υπηρεσία αναχώρησης)
408: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας πισίνας
412: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας φυσιοθεραπευτή σπα
413: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας κράτησης σπα
415: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας μπαρ πισίνας
416: Δείγμα φόρμας αίτησης για δεξίωση
417: Μορφότυπος ευχαριστήριας επιστολής προς τους επισκέπτες του ξενοδοχείου
418: Πλεονεκτήματα από την χρήση σκάνερ διαβατηρίου ή ταυτότητας στο ξενοδοχείο
419: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επιβλέποντα κοινόχρηστων χώρων
420: Πλάνο λειτουργίας δεξίωσης, φόρμα παραγγελίας εκδήλωσης
421: Διαφορές μεταξύ "εγκαταλείπων" και "καταλαμβάνων" το δωμάτιο
422: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διαχειριστή του μπαρ
423: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας οικοδεσπότη ή οικοδέσποινας εστιατορίου
424: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας σερβιτόρου στο εστιατόριο
426: Στάνταρ λίστα ελέγχου υπηρεσίας σερβιτόρου μπαρ
431: Λίστα ελέγχου λογισμικού ξενοδοχείου για εργασίες ρεσεψιόν
432: Λίστα ελέγχου λογισμικού ξενοδοχείου για ταμείο και κλείσιμο ημέρας
433: Λίστα ελέγχου λογισμικού ξενοδοχείου για εργασίες καθαριότητας
434: Λίστα ελέγχου λογισμικού ξενοδοχείου για εργασίες κρατήσεων
435: Λίστα δοκιμαστικού ελέγχου συστημάτων δεξίωσης και συνεδρίου
436: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του υπευθύνου στο γραφείο αλληλογραφίας
437: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επιβλέποντα κρατήσεων
.
Διάβασε επίσης:
Η Kemioteko Engineering δημιουργήθηκε ως απόσταγμα εμπειριών 14 ετών στην αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία δημόσιων τεχνικών έργων και 8 ετών στο ελεύθερο επάγγελμα του μελετητή μηχανικού με εξειδίκευση στην αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων. Αποστολή της Kemioteko Engineering - Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος είναι η δημιουργία πελατών, οπαδών της, βαθειά ικανοποιημένων, που θέλουν να κάνουν διαχρονικά τα σωστά πράγματα με τους κατάλληλους συνεργάτες.
Μητρώο Αξιολογητών ΓΓΕΤ- No 14856/95711/08-06-17