Κοινοποίησε

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Η Ευρωπαϊκή αγορά των φυτικών ελαίων είναι πολύ ανταγωνιστική καθώς βασίζεται σε πληθώρα προμηθευτών από διάφορες χώρες. Εσύ, ως εξαγωγέας πρέπει να διασφαλίσεις ότι κινείσαι πάνω από τα ελάχιστα στάνταρ και να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές σου, εστιάζοντας στην ποιότητα, στην διαχείριση της ποιότητας, στην βιωσιμότητα και στην επιχειρηματική σου ακεραιότητα. Οι παρακάτω ιδέες μπορούν να σε βοηθήσουν για να κάνεις δουλειές με τους Ευρωπαίους αγοραστές.

Εξαγωγές ελαιολάδου

1. Ικανοποίησε τις απαιτήσεις των αγοραστών σου

Η ικανοποίηση των απαιτήσεων των αγοραστών ξεκινά με την συμβατότητα με τις νομοθετικές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε ποιες ειδικές απαιτήσεις υπόκεινται τα φυτικά έλαια? Μάθε τα επίπεδα της οξύτητας, των υπεροξειδίων, των στερολών, των λιπαρών οξέων και γενικότερα τις απαιτήσεις στην σύνθεση του λαδιού, στην ετικέτα, στα υλικά συσκευασίας και στους οργανικούς διαλύτες. Οι διαδικασίες ελέγχου της υγιεινής είναι επίσης πολύ αυστηρές, ειδικά με τους επικίνδυνους ρυπαντές (διοξίνες, πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες, κλπ). Είναι γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαθέτει μία διαδικτυακή πύλη αφιερωμένη σε συναγερμούς συμβάντων τροφικής ασφάλειας. Ομοίως, οι Ευρωπαίοι αγοραστές αναμένουν να έχεις σε λειτουργία ένα σύστημα διαχείρισης ασφάλειας της ποιότητας των τροφίμων. Με ένα τέτοιο σύστημα επιδεικνύεις την ικανοτητά σου να ελέγχεις την ασφάλεια των τροφίμων, να προλαμβάνεις τους κινδύνους και να διασφαλίζεις ότι τα προϊόντα σου είναι ασφαλή για ανθρώπινη κατανάλωση. Για τους αγοραστές σου, η πιστοποίηση είναι η απόδειξη της αξιοπιστίας σου. Οι Ευρωπαίοι αγοραστές απαιτούν επίσης ιχνηλασιμότητα. Οι αγοραστές θέλουν να ξέρουν ποιες είναι οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες παραγωγής των ελαίων. Ιδέες: ψάξε για ανακοινώσεις επικίνδυνων φορτίων ελαίων στο ευρωπαϊκό σύστημα παρακολούθησης, πήγαινε στην ιστοσελίδα βοήθειας εξαγωγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση για συλλογή πληροφοριών σχετικών με τις νομοθετικές απαιτήσεις, διάβασε σχετικές μελέτες εξαγωγών

2. Τήρησε τις συμφωνημένες υποχρεώσεις

Χρειάζεται να είσαι ξεκάθαρος σχετικά με τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες πριν να υπογράψεις το συμφωνητικό με τον αγοραστή. Έχεις δύο επιλογές: 1. προσκολλήσου ακριβώς στο τι καθορίζει ο αγοραστής σου, 2. κατέστησε σαφές στον αγοραστή ποιες απαιτήσεις δεν μπορείς να καλύψεις και μετά πρότεινε μία εναλλακτική. Σε κάθε περίπτωση όμως οι Ευρωπαίοι αγοραστές δεν πρόκειται να διαπραγματευτούν την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων. Η ιχνηλασιμότητα είναι το ίδιο σημαντική. Η Ευρωπαϊκή αγορά των φυτικών λαδιών είναι υψηλά ανταγωνιστική και χρειάζεται να πας πάνω από τα ελάχιστα πρότυπα για να διαχωρίσεις τον εαυτό σου από τον ανταγωνισμό. Κάνοντας απλά ότι μπορείς δεν είναι αρκετό. Πιθανώς να υπάρχει χώρος για διαπραγμάτευση με τους αγοραστές των τιμών ή των όρων πληρωμής. Ιδέες: μην αθετείς τις συμφωνίες σου, αν δεν πετύχεις να πληρείς τους όρους μιας πώλησης βρίσκεσαι σε κίνδυνο να υπονομεύσεις την φήμη σου και να χάσεις μελλοντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες, συμφώνησε σε ξεκάθαρους όρους πληρωμής, μερικοί αγοραστές θα πληρώσουν νέους προμηθευτές μόνο όταν παραλάβουν τα προϊόντα ελεγμένα και εγκεκριμένα για την ποιότητα που συμφωνήθηκε, όταν εδραιώσεις σχέσεις με τους αγοραστές τότε θα μπορείς να διαπραγματευτείς καλύτερες συνθήκες.

3. Ξεκάθαρες πληροφορίες για το προϊόν

Διασφάλισε ότι δίνεις ξεκάθαρες πληροφορίες στους αγοραστές για το προϊόν. Οι πληροφορίες πρέπει να περιλαμβάνουν: δελτίο τεχνικών δεδομένων ή προδιαγραφών, δελτίο δεδομένων ασφαλείας, πιστοποιητικά αναλύσεων που θα υποστηρίξουν τις προδιαγραφές, πιστοποιητικό γεωγραφικής περιοχής της καλλιέργειας, πιστοποιητικό προέλευσης από μη γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς (αν απαιτηθεί), δελτίο πληροφοριών προϊόντος, δήλωση αλλεργιογόνων. Ιδέες: για νέα έλαια θα χρειαστεί να αιτηθείς για έκδοση αριθμού αναγνώρισης CAS.

4. Προσκολλήσου στην καινοτομία και τεχνολογία

Είναι πάντοτε καλό να είσαι συγχρονισμένος με την καινοτόμο τεχνολογία. Αυτό μπορείς να το κάνεις παρακολουθώντας τις εξελίξεις της αγοράς, ή ακόμη καλύτερα αναπτύσσοντας τις δικές σου καινοτομίες. Αν η δική σου τεχνολογία το επιτρέπει, θα μπορούσες να αναπτύξεις ένα εύρος προϊόντων με διαφορετικά κλάσματα του ίδιου λαδιού. Αυτός είναι ένας τρόπος να διευρύνεις το παραγωγικό σου χαρτοφυλάκιο. Θα μπορούσες να διερευνήσεις τις δυνατότητες ανάπτυξης και προώθησης περιβαλλοντικά φιλικών διεργασιών παραγωγής, πχ ενζυματικές διεργασίες αντί υδρογονώσεων. Αυτό μπορεί να σου δώσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι επίσης καλή η ιδέα να ακολουθείς τις τελευταίες τεχνολογικές ανακαλύψεις έτσι ώστε να μπορείς να συμβουλέψεις τους πελάτες σου πως να μεταχειριστούν και να επεξεργαστούν το λάδι σου. Ιδέες: συμβουλέψου την ευρωπαϊκή ομοσπονδία βιομηχανίας φυτικών ελαίων και πρωτεϊνούχων γευμάτων για θέματα νομοθεσίας και τεχνολογικών ανακαλύψεων, συμβουλέψου πηγές με νέα, αναλύσεις και έρευνες στον τομέα των συστατικών τροφίμων.

5. Κάνε την σωστή συσκευασία και μεταφορά

Πάντοτε να ρωτάς τον αγοραστή σου τι ιδιαίτερες απαιτήσεις συσκευασίας έχει και γενικά να χρησιμοποιείς πρωτόκολλα που διασφαλίζουν την ποιότητα του λαδιού, όπως: καθάρισε και ξήρανε την συσκευασία πριν την γεμίσεις με το λάδι, μην συσκευάζεις ταγγισμένο λάδι, γέμιζε τα δοχεία μέχρι επάνω για να μειωθούν οι φυσαλίδες αέρα που ταγγίζουν το λάδι, γέμισε τα διάκενα με άζωτο ή διοξείδιο του άνθρακα που δεν ταγγίζουν το λάδι, απέφυγε την στερεοποίηση διασφαλίζοντας την σωστή θερμοκρασία φόρτωσης, μεταφοράς και άντλησης. Τα υλικά συσκευασίας πρέπει να είναι ανακυκλώσιμα. Χρησιμοποίησε δοχεία φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά. Αποθήκευε τα δοχεία σε μέρος δροσερό και ξηρό ώστε να προλαμβάνεις την υποβάθμιση της ποιότητας και διασφάλισε ότι αποθηκεύεις ξεχωριστά το πιστοποιημένο οργανικό λάδι από το συμβατικό λάδι. Ιδέες: συμβουλέψου διεθνείς πηγές πληροφόρηης συσκευασίας, χειρισμού και μεταφοράς φυτικών ελαίων.

6. Παρακολούθα τις τιμές της αγοράς

Τα περισσότερα φυτικά λάδια υπόκεινται σε αλλαγές τιμών. Χρειάζεται να είσαι ενήμερος των αλλαγών όταν κάνεις διαπραγμάτευση στην τιμή. Ρίξε μια ματιά στις παγκόσμιες τιμές των φυτικών ελαίων και θα παρατηρήσεις ότι τα εμπορικά λάδια ακολουθούν τα επίπεδα τιμών της παγκόσμιας αγοράς. Είναι επίσης συνετό να θυμάσαι την επιρροή που έχει στις τιμές η ζήτηση από την αναπτυσσόμενη αγορά των βιοκαυσίμων. Ιδέες: όταν πρόκειται για εξειδικευμένα ή εξωτικά έλαια υπάρχει περισσότερος χώρος για διαπραγμάτευση στις τιμές.

7. Υιοθέτησε βιώσιμες και εταιρικά υπεύθυνες πρακτικές

Οι Ευρωπαίοι αγοραστές ψάχνουν για προμηθευτές που εφαρμόζουν δεοντολογικά αποδεκτές και εταιρικά υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές. Μια καλή ιδέα είναι να εφαρμόζεις συστήματα διασφάλισης ποιότητας που σχετίζονται με περιβαλλοντικές πτυχές (ISO 14000), υγιεινή και ασφάλεια στην εργασία (OHSAS 18001) ή κοινωνική υπευθυνότητα (SA 8000). Αυτά θα σε βοηθήσουν να διευθετήσεις το θέμα της βιωσιμότητας και πιθανώς να κερδίσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Να ξέρεις ότι πολλά από τα θέματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας συμβαίνουν στο χωράφι. Μπορείς να ζητήσεις από τους αγρότες σου να συμπληρώσουν την φόρμα αυτοαξιολόγησης αγρότη από την Διεθνή Πρωτοβουλία Βιώσιμης Καλλιέργειας. Αυτό θα ελέγξει πόσο βιώσιμοι είναι. Μπορείς επίσης να διερευνήσεις τις εξελίξεις της βιώσιμης καλλιέργειας στην περιοχή σου για παράδειγμα και να διαβάσεις άρθρα από σχετικούς οργανισμούς. Ιδέες: ρίξε μια ματιά στον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας που έχει αναπτύξει σχετικά διεθνή στάνταρ τα οποία ορισμένες χώρες έχουν ήδη υιοθετήσει, αυτές οι συμβάσεις και οδηγίες χτίζουν τα θεμέλια για υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές, διάβασε περιοδικά σχετικά με την βιωσιμότητα, εγγράψου στην πύλη ανταλλαγής δεδομένων δεοντολογίας προμηθευτών όπου οι αγοραστές επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς βιωσιμότητάς σου.

8. Κάνε χρήση ηλεκτρονικών και μη μέσων διαφήμησης

Το μάρκετινγκ είναι ουσιαστικό όταν μεταφέρεις φυτικά λάδια στην Ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό είναι σημαντικό για τις εταιρείες που εμπορεύονται νέα ή εξωτικά έλαια. Θα χρειαστείς μία ισχυρή διαφημιστική καμπάνια που εστιάζεται στην καταγωγή και τις θρεπτικές αξίες του προϊόντος σου. Στην ιστοσελίδα σου και στο διαφημιστικό υλικό περιέλαβε πληροφορίες όπως: τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό, την στρατηγική τοποθεσία, τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας, την αξιοπιστία, τις πολιτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, την αποστολή της εταιρείας σου, οικολογικοί στόχοι και πρότυπα. Εξασφάλισε ότι προωθείς τις ευεργετικές επιδράσεις των προϊόντων σου στην υγεία. Αυτό όμως κάνε το μόνο αν μπορείς να το υποστηρίξεις με επιστημονικά τεκμήρια. Μην ξεχνάς να προωθείς κάθε πιστοποίηση που απέκτησε η εταιρεία σου, το ίδιο και τους εταιρικούς σου στόχους για βιωσιμότητα, οικολογία κλπ. Ιδέες: πήγαινε στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να μάθεις τι είναι η εταιρική κοινωνική ευθύνη.

9. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος

Στον τομέα των φυτικών ελαίων υπάρχει υψηλός βαθμός αντικατάστασης που σημαίνει ότι πρέπει να είσαι ρεαλιστικός με την ποιότητα, τον όγκο και την παράδοση των προϊόντων σου. Επένδυσε στα συστήματα ποιότητας και ανέπτυξε υπηρεσίες πελατοκεντρικές. Αυτό θα μειώσει τα οικονομικά ρίσκα του πελάτη και των δικών σου. Οι Ευρωπαίοι δείχνουν υψηλή σημασία στις αξιόπιστες επιχειρηματικές σχέσεις και εμπιστοσύνη. Μπορείς να κερδίσεις την εμπιστοσύνη αναπτύσσοντας πελατοκεντρικές υπηρεσίες όπως επιλύοντας τα προβλήματα άμεσα, απαντώντας γρήγορα στα ιμέϊλς - ερωτήσεις και επανερχόμενος σύντομα όπως υποσχέθηκες. Μπορείς επίσης να κάνεις τα μέγιστα για να πληρείς τις απαιτήσεις των αγοραστών και να επενδύσεις στα συστήματα διαχείρισης ποιότητας. Πάνω από όλα οι αγοραστές περιμένουν να κρατήσεις τις υποσχέσεις σου. Ειλικρίνεια και διαφάνεια στις συμβασιοποιημένες συμφωνίες είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να κάνεις δουλειές στην Ευρώπη. Ιδέες: να είσαι ξεκάθαρος και ανοιχτός σχετικά με τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας που έχεις, να δείχνεις γνήσιο ενδιαφέρον στους αγοραστές σου, διερεύνησε τις αγορές και τα προϊόντα των αγοραστών σου, να είσαι ειλικρινής σχετικά με το τι μπορείς να παραδώσεις και το πότε, συμβουλέψου τους συνεργάτες σου για βοήθεια σε απαντήσεις προς ερωτήσεις των αγοραστών.

10. Ενημερώσου για τις διαφορές στις επιχειρηματικές κουλτούρες

Βόρεια Ευρώπη: γίνεται πολύ καλή χρήση της αγγλικής γλώσσας ανάμεσα στις επιχειρήσεις, ο επιχειρηματικός κόσμος δεν εκτιμά την υπερβολική συναισθηματική εκδήλωση και τις ζωηρές χειρονομίες, τους αρέσει η πραγματικότητα και η τεχνική λεπτομέρεια, χρησιμοποιούν πολύ το διαδίκτυο και άλλες τεχνολογίες. Δυτική Ευρώπη: έχει υψηλά μορφωμένο δυναμικό, οι περισσότεροι επαγγελματίες μπορούν να κάνουν δουλειές στα αγγλικά και συχνά στα γερμανικά, τα γαλλικά θεωρούνται ως η κύρια επιχειρηματική γλώσσα μόνο στην Γαλλία, οι επίσημες συμφωνίες υποστηρίζονται από ντοκουμέντα και πρωτόκολλα και λιγότερο από τις προσωπικές σχέσεις, υπάρχει σεβασμός στην ακρίβεια και ενδιαφέρον να επιλύουν τα προβλήματα σε συνεργασία με τους προμηθευτές. Νότια Ευρώπη: κάνουν δουλειές γενικά με θερμό και ανοιχτό τρόπο, οι επιχειρηματικές δομές είναι ιεραρχημένες με βάση τις παραδόσεις και την οικογένεια, είναι σημαντική η ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων με το κατάλληλο πρόσωπο στην εταιρεία, αξιοπιστία- σεβασμός - αφοσίωση είναι σημαντικές αξίες, τα κοινωνικά μέσα ως τρόπος εργασίας βρίσκονται σε άνοδο. Ανατολική Ευρώπη: διαθέτει υψηλά μορφωμένο δυναμικό, υπάρχει η προτίμηση για πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, οι συνεργάτες συνήθως απευθύνονται μεταξύ τους επίσημα χρησιμοποιώντας τους ακαδημαϊκούς ή επιχειρηματικούς τίτλους τους, η ακρίβεια θεωρείται σημάδι αξιοπιστίας, αναφορικά με τα κοινωνικά μέσα η άνοδός τους είναι μικρότερη σε σχέση με τις άλλες περιοχές. Ιδέες: συμβουλέψου μελέτες κουλτούρας και επιχειρηματικής δεοντολογίας στην Ευρώπη.

Αναφορές σε ιστοσελίδες με πολύ σημαντικές και αξιόλογες πληροφορίες εξαγωγών φυτικών λαδιών: (είναι διαθέσιμες μόνο στους εγγεγραμμένους πελάτες μας)

.

Διάβασε επίσης:

 

Η Kemioteko Engineering δημιουργήθηκε ως απόσταγμα εμπειριών άνω των 18 ετών στους τομείς μελέτη - σχεδιασμό - αδειοδότηση - προγραμματισμό - κατασκευή - λειτουργία - συντήρηση εγκαταστάσεων του πόσιμου νερού, του νερού άρδευσης, των αστικών - βιομηχανικών λυμάτων, της ενέργειας και διαχείρισης τεχνολογικών συστημάτων ποιότητας. Οι ανάγκες των ανθρώπων σε νερό - αποχέτευση - ενέργεια - υποδομές - τεχνολογία, υπηρεσίες και προϊόντα, τα προβλήματα που εμφανίζονται σε κάθε προσπάθεια ικανοποίησής τους, ο τρόπος που αντιμετωπίζει ο νομοθέτης τις καταστάσεις αυτές, έγιναν για εμάς όραμα - στόχος και μονόδρομος για να αναπτύξουμε τις βέλτιστες πρακτικές λύσεις για την επίλυσή τους. Αποστολή της Kemioteko Engineering - Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος είναι η δημιουργία πελατών, οπαδών της, βαθειά ικανοποιημένων, που θέλουν να κάνουν τα σωστά πράγματα με την δική μας συνεργασία.

 

Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος
Chatziliontos I. Christodoulos
Dipl. Chemical Engineer
Msc Environmental Design of Infrastructure Works
TEE - No 83488 | SEPE 330512/2017
YPEXODE - No 26837 - MELETES 18-A & 27-A
GGET - No 14856/95711/08-06-17
YPEN/ENEP. - No 16109 | YPEN/ENEL - No 553
Accommodations Internal Auditor - RCN 6035/2016
ISO 9001 Internal Auditor - RCN 6065/2016
Pitsouli 1, TK 63080, Nea Kallikrateia, Chalkidiki, Greece
mob +30-6983759514, tel 2399022359, fax 2371200937
hatziliontos (papaki) hotmail (teleia) com
Follow us 
 facebook  twitter  linkedin  googleplus  pinterest  youtube  twitter