Κοινοποίησε

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Ο τουρισμός στην χώρα μας είναι ίσως η μοναδική πηγή εισοδήματος με προοπτικές για τον έλληνα εργαζόμενο ή επιχειρηματία, υπό τις παρούσες συνθήκες, και για πολλά πιθανώς ακόμη χρόνια. Η ηλιόλουστη επιφάνεια, τα αξιοθέατα, οι θάλασσες και οι παραλίες της χώρας μας είναι πόλος έλξης τουριστών από άλλες χώρες. Αρκούν όμως αυτοί οι φυσικοί πόροι από μόνοι τους για να αναπτυχθεί τα μέγιστα και υγειώς ο ελληνικός τουρισμός;

Δες επίσης:

Ασφαλώς όχι! Η εμπειρία των προηγούμενων δεκαετιών έδειξε ότι δεν είναι αρκετοί από μόνοι τους οι φυσικοί ελληνικοί πόροι να έλξουν τα μέγιστα τους τουρίστες. Ο λόγος είναι απλός: το ανθρώπινο ελληνικό στοιχείο δεν αναπτύχθηκε με γνώμωνα την βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων μέσα στους οποίους ζει. Οι φυσικοί πόροι σε όλες τις περιπτώσεις υπέστησαν εκμετάλλευση με την πυξίδα να δείχνει στο μέγιστο χρηματικό κέρδος χωρίς να τους αποδωθεί ο ελάχιστος σεβασμός και η ελάχιστη προστασία που χρειάζονται.

Θα ήταν μία λύση λοιπόν να εξαφανίσουμε το ελληνικό άνθρώπινο στοιχείο από τους φυσικούς πόρους, να απογυμνωθούν τελείως από εμάς για να διατηρήσουν την ελκυστικότητά τους. Το θέλουμε αυτό; Προφανώς όχι και συνεπώς επιβάλλεται να ψάξουμε για άλλες λύσεις αρμονικής συμβίωσης του ελληνικού ανθρώπινου στοιχείου με το περιβάλλον του.

Μία ελληνική τουριστική επιχείρηση σήμερα, είτε πρόκειται για υφιστάμενη, που θέλει να επεκταθεί ή για νέα, που ψάχνει τρόπους να εδραιωθεί στην τουριστική αγορά, χρειάζεται πελάτες. Ένα σημαντικό μερίδιο των πελατών της μπορεί να αποτελέσουν οι τουρίστες άλλων κρατών. Πως θα καταφέρει λοιπόν να προσελκύσει το μέγιστο δυνατό μερίδιο την στιγμή μάλιστα που ταυτόχρονα με αυτήν υπάρχουν και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν διακαώς το ίδιο;

Υπάρχουν πολλές πρακτικές προσέλκυσης πελατών από το εξωτερικό. Υπάρχουν οι καλές και περιστασιακά αποδοτικές, υπάρχουν και οι κακές μη αποδοτικές πρακτικές. Όλες οι πρακτικές όμως, εάν δεν καταφέρουν να αποδείξουν εν τέλει ότι η συγκεκριμένη τουριστική επιχείρηση πληρεί αξιόπιστα τις σύγχρονες απαιτήσεις του παγκόσμιου τουρισμού, τότε δυσφημούν την επιχείρηση και την κρατούν στάσιμη ή την βγάζουν σταδιακά εκτός αγοράς.

Το διαδίκτυο πλέον αποτελεί την γέφυρα, που χρησιμοποιεί η τουριστική επιχείρηση για να προβληθεί παγκοσμίως. Διαδικτυακές σελίδες με εξειδίκευση στην προβολή τουριστικών επιχειρήσεων αναλαμβάνουν την διαφήμησή τους. Ο ενδιαφερόμενος μελλοντικός επισκέπτης μπορεί να διαβάσει για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της επιχείρησης και να δει μέσα από φωτογραφίες στιγμιότυπα των εγκαταστάσεων. Αρκεί από μόνη της αυτή η διαφήμηση να αποδόσει τα μέγιστα? Πιστεύουμε πως δεν μπορεί και ειδικά στις περιπτώσεις που ο επισκέπτης διαπιστώνει ανομοιότητες της πραγματικότητας με το τι παρουσιάστηκε ως διαφήμηση.

Πολλές φορές περιγράφονται παροχές υπηρεσίας που δεν παρέχονται πραγματικά ή αρκετές από τις φωτογραφίες είναι τόσο ιδανικά ρετουσαρισμένες ή στημένες που δεν αποδίδουν την πραγματική οπτική του χώρου. Αυτή η πρακτική είναι βλαπτική και μπορεί να θεωρηθεί ότι υποκρύπτει σκοπιμότητα. Τα σχόλια επίσης από επισκέπτες δεν μπορούν να αποτελέσουν μία καλή βάση για να χαρακτηρήσουν την τουριστική επιχείρηση, διότι σχεδόν κανείς από τους σχολιάζοντες δεν έχει πλήρη γνώση των απαιτούμενων προδιαγραφών που χαρακτηρίζουν μία τουριστική επιχείρηση. Αρκετές φορές συναντώνται σχόλια υπερβολικά "καλά" ή υπερβολικά "άσχημα" για την επιχείρηση, κάτι που ίσως υποκρύπτει σκοπιμότητα. Όλοι μιλούν για πράγματα που τους άρεσαν ή δεν άρεσαν ή θα ήθελαν να δουν αλλά δεν είδαν, χωρίς να υπάρχει μία κοινή βάση σύγκρισης.

Άλλες πάλι φορές, ο σχολιαστής αναφέρεται στην ομορφιά της τοποθεσίας χωρίς καμμία αναφορά στην επιχείρηση αφήνοντας ίσως να εννοηθεί πως αν δεν υπήρχε η επιχείρηση εκεί πιθανώς τα πράγματα να ήταν ακόμη καλύτερα. Θα μπορούσε κανείς να συνεχίσει να περιγράφει τον κατάλογο των πρακτικών που εφαρμόζονται αλλά δεν παρέχουν μακροχρόνια οφέλη στην επιχείρηση είτε γιατί η επιχείρηση δεν αξίζει αυτά τα οφέλη ή γιατί ακολουθείται εσφαλμένη πολιτική. Στο τέλος θα αναρωτηθεί, μα τι είναι αυτό που πρέπει να κάνει η τουριστική επιχείρηση για να επιτύχει τους στόχους και σκοπούς της; Η επιχείρηση λοιπόν θα πρέπει να :

  • ανακαλύψει ποιές είναι οι διεθνείς απαιτήσεις για την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού
  • εφαρμόζει τις διεθνείς απαιτήσεις όπως ζητούνται
  • διαφημίζει και διασφαλίζει στον ξένο μελλοντικό επισκέπτη ότι όντως υπακούει στις απαιτήσεις αυτές

Με άλλα λόγια στον μελλοντικό επισκέπτη θα πρέπει να παρέχεται σεβασμός, προστασία της υγείας του, υψηλό επίπεδο ποιότητας στην εξυπηρέτηση και περιβαλλοντική διαχείριση των φυσικών πόρων. Πίσω από αυτές τις βασικές απαιτήσεις - αρχές πηγάζει ο σοβαρός επαγγελματισμός και η βούληση να εφαρμοστούν οι ελάχιστες απαιτούμενες πρακτικές. Φυσικά μέσα σε αυτά δεν χωρούν οι παλιές κακές ιθαγενείς ή και ανατολίτικες νοοτροπίες.

Ο μελλοντικός επισκέπτης - τουρίστας θέλει να ξέρει πως αυτό που διαφημίζεται ως τουριστικό προϊόν θα είναι διασφαλισμένα το ίδιο όταν επιλέξει να το καταναλώσει, θέλει το νερό που θα του παρασχεθεί να είναι κατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση, θέλει τα τοπικά εδέσματα που θα του σερβιριστούν να μην του προκαλέσουν τροφική δηλητηρίαση, θέλει οι τοπικοί άνθρωποι που θα τον εξυπηρετήσουν να μην του μεταδώσουν ασθένειες ούτε και να εργάζονται υπό συνθήκες έλλειψης ασφάλειας, θέλει το αποχετευτικό σύστημα της επιχείρησης να λειτουργεί άψογα χωρίς να κινδυνεύει να μολυνθεί από αυτό ή να μολυνθεί το ευρύτερο περιβάλλον, θέλει αν κάτι πάει στραβά με την εξυπηρέτησή του να υπάρχει plan B για την αποκάτασταση του προβλήματος, κλπ. Ο κατάλογος με τα θέλω και πρέπει υπάρχει και είναι εγκεκριμένος στην ελληνική νομοθεσία.

Ο κατάλογος όταν εφαρμοστεί με τρόπο διασφαλισμένο, αποτελεί την κοινή βάση σύγκρισης των τουριστικών επιχειρήσεων. Έτσι μέσα από αυτόν, ο επιχειρηματίας που θέλει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό μπορεί να επιλέξει περισσότερα επίπεδα εξυπηρέτησης και υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες. Το μόνο που απομένει είναι η διασφάλιση ότι όντως τα εφαρμόζει. Αυτό είναι το κρίσιμο σημείο, εάν επιλέξει να μιλάει την γλώσσα της διασφάλισης της ποιότητας, τότε η παγκόσμια προβολή του δεν πρόκειται να αμφισβητηθεί αλλά θα μετατραπεί σε πόλο σταθερής έλξης και μοχλό ανάπτυξης της επιχείρησής του.

Η γλώσσα της διασφάλισης της ποιότητας περιγράφεται στα εγχειρίδια του παγκόσμιου οργανισμού προτυποποίησης ISO. Οι πρακτικές του ISO είναι αποδεκτές από όλες τις χώρες. Η πιστοποίηση των πρακτικών ISO σε μία επιχείρηση αποδεικνύει ότι η επιχείρηση εφαρμόζει τις πρακτικές αυτές. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται και η αξιοπιστία των ισχυρισμών της επιχείρησης στις διαφημήσεις της.

Εάν η επιχείρηση αποφασίσει να πιστοποιηθεί κατά ISO για τις υπηρεσίες της, τότε δικαιούται να κάνει χρήση του ειδικού σήματος πιστοποίησης, το οποίο είναι παγκοσμίως γνωστό και αποτελεί απόδειξη διασφάλισης των υπηρεσιών. Το σηματάκι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μέσα διαφήμησης αλλά και να εμφανίζεται μέσα στους χώρους της επιχείρησης για να το βλέπουν οι επισκέπτες. Είναι ο μοναδικός τρόπος για να αποδείξει η επιχείρηση ότι δεν κρύβει σκοπιμότητες και ότι παρέχει τουριστικό προϊόν παγκόσμια αναγνωρισμένης ποιότητας. Το σηματάκι ISO είναι ο μοχλός προώθησης και ανάπτυξης της επιχείρησης.

Κάποιες από τις συνήθεις πρακτικές και οφέλη του ISO είναι:

  • το ISO 9001: σύστημα διαχείρισης της ποιότητας, τα οφέλη που αποκομίζει η πιστοποιημένη επιχείρηση στην αγορά είναι
    • Αυξημένη εμπιστοσύνη πελατών
    • Καλύτερη εικόνα στην αγορά σαν ηγετική επιχείρηση
    • Κάλυψη της, πολλές φορές, υποχρεωτικής απαίτησης από δημόσιους φορείς σε διαγωνισμούς για την υποχρεωτική πιστοποίηση των υποψηφίων αναδόχων
    • Καλύτερη επικοινωνία με προμηθευτές
    • Ικανότητα προσέλκυσης νέων πελατών και διατήρηση των υφιστάμενων
    • Μείωση παραπόνων και δυσαρέσκειας πελατών
    • Μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα της Επιχείρησης
  • το ISO 22000-HACCP: σύστημα διαχείρισης της ασφάλειας των τροφίμων, τα οφέλη από την εγκατάσταση και πιστοποίηση HACCP είναι
    • Ενισχύεται η φήμη της επιχείρησης ως προς τη δυνατότητα της να προστατεύσει την υγεία του καταναλωτή
    • Με την εφαρμογή προληπτικών μέτρων, μειώνεται το κόστος παραγωγής λόγω της μείωσης απορρίψεων παρτίδων προϊόντων
    • Αποκτά η επιχείρηση σοβαρό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της στις εξαγωγικές δραστηριότητες καθώς ανοίγονται ευκαιρίες για διείσδυση σε διεθνείς αγορές.
    • Παρέχονται αποδείξεις στις αρμόδιες αρχές συμμόρφωσης με τη νομοθεσία.
    • Αποδεικνύεται η ευαισθησία της επιχείρησης για την προστασία της δημόσιας υγείας και η ικανότητα της να παράγει ασφαλή τρόφιμα.
  • το ISO 14001: σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης, τα οφέλη, που προκύπτουν από την υιοθέτηση ενός συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης διακρίνονται σε
    • Μείωση Κόστους μέσω της εξοικονόμησης πόρων
    • Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος με συνεπακόλουθο την αύξηση των Πωλήσεων
    • Αναβάθμιση – Ευαισθητοποίηση Ανθρώπινου Δυναμικού σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος
    • Βελτίωση Οργάνωσης και Λειτουργίας της Επιχείρησης σε θέματα περιβάλλοντος  
    • Εξοικονόμηση Ενέργειας
    • Εξοικονόμηση Φυσικών Πόρων
  • το OHSAS 18001: σύστημα διαχείρισης και ασφάλειας στην εργασία, τα οφέλη, που παρέχει η εφαρμογή και η πιστοποίηση ενός συστήματος διαχείρισης της υγείας και ασφάλειας στην εργασία σε μία επιχείρηση είναι
    • Εναρμόνιση με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τις κανονιστικές διατάξεις
    • Δέσμευση της επιχείρησης για συνεχή βελτίωση των συνθηκών υγείας και ασφάλειας στην εργασία
    • Παροχή υπηρεσιών προστασίας και πρόληψης για τη μείωση και εξάλειψη των εργατικών ατυχημάτων και των επαγγελματικών ασθενειών
    • Εντοπισμός των επαγγελματικών κινδύνων, που απορρέουν από τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης και ελαχιστοποίησή τους
    • Βελτίωση των συνθηκών εργασίας και αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων, με συνεπαγωγή την αύξηση της παραγωγής και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης
    • Διαμόρφωση ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους επισκέπτες της επιχείρησης
    • Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης
    • Χρήση του πιστοποιητικού ως εργαλείο για συμμόρφωση προς τις νομοθετικές, κανονιστικές, ρυθμιστικές διατάξεις, αλλά και άλλα πρότυπα και προδιαγραφές σε θέματα, που άπτονται της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων
    • Ικανότητα αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων

Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η πρώτη εικόνα υπηρεσιών, που λαμβάνει ο επισκέπτης, είναι η τουριστική επιχείρηση. Πίσω από την τουριστική επιχείρηση υπάρχει πληθώρα άλλων επιχειρήσεων του ίδιου ιδιοκτήτη ή άλλων ιδιοκτητών που εξαρτώνται από την κινητικότητα και οικονομική αποτελεσματικότητα της τουριστικής επιχείρησης.

  • Επικοινωνήστε μαζί μας τώρα στο tel +30-2399-022359, fax +30-2371-200937, hatziliontos @ hotmail.com για ενημέρωση. Η επιχείρησή μας Kemioteko Engineering - Χατζηλιόντος Χριστόδουλος μελετά την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και προτείνει πάντα ό,τι είναι καλύτερο για την επενδυτική επιχείρηση, τον οργανισμό ή τον ιδιώτη.
  • Η Kemioteko Engineering δημιουργήθηκε ως απόσταγμα εμπειριών άνω των 17 ετών στους τομείς μελέτη - σχεδιασμό - αδειοδότηση - προγραμματισμό - κατασκευή - λειτουργία - συντήρηση εγκαταστάσεων του πόσιμου νερού, του νερού άρδευσης, των αστικών - βιομηχανικών λυμάτων, της ενέργειας και διαχείρισης τεχνολογικών συστημάτων ποιότητας.
  • Οι ανάγκες των ανθρώπων σε νερό - αποχέτευση - ενέργεια - υποδομές - τεχνολογία, τα προβλήματα που εμφανίζονται σε κάθε προσπάθεια ικανοποίησής τους, ο τρόπος που αντιμετωπίζει ο νομοθέτης τις καταστάσεις αυτές έγιναν για εμάς στόχος και μονόδρομος για να αναπτύξουμε τις βέλτιστες πρακτικές λύσεις για την επίλυσή τους και να κερδίσουμε την ικανοποίηση και εμπιστοσύνη του πελάτη.

 

Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος
Chatziliontos I. Christodoulos
Dipl. Chemical Engineer
Msc Environmental Design of Infrastructure Works
Registry of TEE - No 83488
Registry of YPEXODE - No 39718 - MEK A
Registry of YPEXODE - No 30309 - MEΕΠ Α1
Registry of ENEP - No 16109
Accommodations Internal Auditor - RCN 6035/2016
ISO 9001 Internal Auditor - RCN 6065/2016
Pitsouli 1, TK 63080, Nea Kallikrateia, Chalkidiki, Greece
tel 2399022359, fax 2371200937
email hatziliontos @ hotmail.com | kemioteko @ hotmail.com