Συνθέσαμε αυτό το ενημερωτικό εργαλείο - πίνακα για να είναι διαθέσιμες συγκριτικά οι διαφορές μεταξύ ξενοδοχείου δωματίων - διαμερισμάτων, ενοικιαζόμενων δωματίων - διαμερισμάτων, τουριστικών κατοικιών - επαύλεων σε κάποιον που θέλει να ενημερωθεί σχετικά. Βέβαια ο κατάλογος μπορεί να φτάσει στο διπλάσιο μέγεθος βάζοντας και άλλες προϋποθέσεις, τις οποίες όμως κρίναμε δευτερεύουσας σημασίας. Θα ακολουθήσουν σχόλια κάτω από τον πίνακα για περισσότερες διευκρινήσεις.
Διαβάστε περισσότερα: 138gr. Διαφορές μεταξύ ξενοδοχείου, ενοικιαζόμενων, κατοικιών, επαύλεων
Οργάνωση φακέλου αδειοδότησης γεώτρησης.
Διαβάστε περισσότερα: 137gr. Οργάνωση φακέλου αδειοδότησης γεώτρησης
Κατά την διάρκεια επίσκεψης του υγειονομικού σε ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ο έλεγχος ανάμεσα στα άλλα επικεντρώνεται στον φάκελο με το αρχείο HACCP, ο οποίος αποτελεί και τον καθρέφτη οργάνωσης και εφαρμογής των κανόνων υγιεινής της επιχείρησης. Παρακάτω βάζουμε σε μια σειρά το τι πρέπει να περιέχει αυτός ο φάκελος.
Διαβάστε περισσότερα: 136gr. Κανόνες Ορθής Υγιεινής Πρακτικής HACCP - Φάκελος αρχείου
Η οργάνωση του φακέλου με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, είναι το κλειδί ενός επιτυχημένου ελέγχου μετά την γνωστοποίηση (notify business) έναρξης λειτουργίας μιας τουριστικής επιχείρησης και ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να αποφευχθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις και το ασφυκτικό τρέξιμο για τις διορθώσεις στην τασσόμενη προθεσμία από τις ελεγκτικές υπηρεσίες. Ο έλεγχος θα είναι πολλαπλός αν και προφανώς ασύγχρονος διότι η γνωστοποίηση κοινοποιείται στην Πολεοδομία, το Υγειονομικό, την Πυροσβεστική, την Αρχαιολογία, την Αστυνομία, την Επιθεώρηση Εργασίας, την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, και το ΞΕΕ.
Διαβάστε περισσότερα: 135gr. Οργάνωση φακέλου γνωστοποίησης τουριστικών - υγειονομικών επιχειρήσεων
Σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν. 429/1976, επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχιακά υποχρεούνται σε καταβολή τελών καθαριότητος και φωτισμού ανάλογα με το χρόνο λειτουργίας τους και πάντως όχι λιγότερο του τριμήνου. Χρόνος μεγαλύτερος του δεκαπενθήμερου λογίζεται ολόκληρος μήνας. Σχετικά με τον χρόνο εποχιακής λειτουργίας αποφασίζει το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο κατόπιν αίτησης της επιχείρησης προς τον δήμο ή την κοινότητα.
Διαβάστε περισσότερα: 134gr. Μειωμένα δημοτικά τέλη για τις εποχιακά λειτουργούσες επιχειρήσεις
Όλα τα κτίρια, ανεξάρτητα από την χρήση τους, ξεχωρίζουν ως προς την πυροπροστασία σε υφιστάμενα και νέα. Σημείο αναφοράς για την διάκριση, αποτελεί η ημερομηνία ισχύος του Π.Δ. 71/88. Υφιστάμενα κτίρια θεωρούμε εκείνα όπου η αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας έγινε πριν την ισχύ του Π.Δ. 71/88. Νέα κτίρια θεωρούμε εκείνα όπου η αίτηση έκδοσης οικοδομικής άδειας έγινε μετά την ισχύ του Π.Δ. 71/88. Για όλες τις χρήσεις κτιρίων, εκτός των ξενοδοχείων, ημερομηνία ισχύος του ΠΔ 71/88 είναι η 17-2-89, ενώ για τα ξενοδοχεία ορίσθηκε η 17-3-88. Για να διαπιστωθεί αν ένα κτίριο είναι νέο ή υφιστάμενο ως προς την ισχύουσα πυροπροστασία του, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να προσκομίσει την οικοδομική άδεια του κτιρίου ή εναλλακτικά οποιοδήποτε έγγραφο στοιχείο (π.χ. βεβαίωση Δήμου ή Κοινότητας, άδεια Ε.Ο.Τ, μισθωτήριο συμβόλαιο, λογαριασμό Δ.Ε.Η. κ.λ.π.) που να αποδεικνύει αν το κτίριο είναι υφιστάμενο ή νέο.
Διαβάστε περισσότερα: 133gr. Πυρασφάλεια - πυροπροστασία ξενοδοχείων
Οι ξενοδόχοι, που περνούν από την διαδικασία αυτοαξιολόγησης για την κατάταξη του ξενοδοχείου σε αστέρια, θα έχουν διαπιστώσει την ύπαρξη του κριτηρίου 10.7 με τίτλο "Οργανωμένο σύστημα διαχείρισης παραπόνων πελατών (αν δεν διαθέτει πιστοποίηση συστήματος διαχείρισης ποιότητας)". Εφόσον έχουν αναπτύξει την κατάλληλη πολιτική διαχείρισης παραπόνων πελατών και την παρουσιάζουν στην ηλεκτρονική τους ιστοσελίδα, λαμβάνουν 100 μονάδες, που θα τους βοηθήσουν στην λήψη της ελάχιστης επιθυμητής βαθμολογίας αστεροποίησης. Εκτός αυτού όμως, ένα τέτοιο σύστημα είναι μια καλή ευκαιρία για να δείξουν τον επαγγελματισμό τους.
Διαβάστε περισσότερα: 132gr. Διαχείριση παραπόνων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια
Στα τέλη του Ιουνίου 2017 τέθηκε σε ισχύ η νέα υγειονομική διάταξη για τους όρους λειτουργίας των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, δηλαδή τα γνωστά μας καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Σήμερα πλέον δεν υπάρχει σχεδόν κανένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος που να μην έχει έστω ένα ψυγείο συντήρησης ή μία βιτρίνα παράθεσης προϊόντων σε κρύα θερμοκρασία ή έναν χώρο ξηράς αποθήκευσης (πχ ζαχαροπλαστεία, κάβες ποτών, μπουγατσατζίδικα, καφενεία, καφετέριες, περίπτερα, παγωτατζίδικα, εστιατόρια κλπ). Κοινή υποχρέωση όλων των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, σύμφωνα με τη νέα υγειονομική διάταξη, είναι, ανάμεσα στα άλλα και, η τήρηση αρχείου θερμοκρασιών στους κρύους και θερμούς χώρους επεξεργασίας ή αποθήκευσης των τροφίμων και των ποτών. Ο λόγος είναι απλός, η επιστήμη της βιοτεχνολογίας τροφίμων και ποτών γνωρίζει ότι η θερμοκρασία είναι ο κυριότερος παράγοντας αλλοίωσης της ποιότητας των προϊόντων και παράλληλα η μέτρησή της είναι πανεύκολη.
Διαβάστε περισσότερα: 131gr. Ασύρματα ιντερνετικά θερμόμετρα για επιχειρήσεις τροφίμων - ποτών
Έχουμε συλλέξει υπό μορφή πίνακα τη νομοθεσία ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας από το 1937 μέχρι και σήμερα 2017.
Διαβάστε περισσότερα: 130gr. Νομοθεσία ενεργητικής και παθητικής πυροπροστασίας
Την 1η Αυγούστου του 2017 αναρτήθηκε σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες η είδηση του θανάτου 2 ανθρώπων και του τραυματισμού άλλων 3 κατά τις εργασίες απόφραξης - καθαρισμού αντλιοστασίου λυμάτων.
Διαβάστε περισσότερα: 129gr. Εργατικό ατύχημα κατά την απόφραξη αντλιοστασίου αποχέτευσης
27 Ιουλίου 2017: οι επιχειρήσεις παραγωγής-μεταφοράς-διαχείρισης αποβλήτων, που έχουν εγγραφεί στο ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων (ΗΜΑ), έφτασαν τις 28000. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εκτινάξεις του ρυθμού εγγραφής: μία στο τέλος φεβρουαρίου, μία στο τέλος μαϊου και μία στο τέλος ιουλίου 2017. Οφείλονται στις απειλές του ΥΠΕΝ για πρόστιμο περί μη εγγραφής προ της εκάστοτε ισχύουσας καταληκτικής ημερομηνίας και στο τρέξιμο της τελευταίας στιγμής για εγγραφή. Θετικό στοιχείο ότι ο σέρβερ του υπουργείου αντέχει και δεν κλατάρει. Αρνητικό στοιχείο ότι ο σέρβερ δεν ελέγχει επί της ουσίας ποιος εγγράφει, τι στοιχεία εγγράφει, η μη δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων της κάθε επιχείρησης (π.χ. οι άδειές της), η απουσία ενός πληθωρικού φίλτρου αναζήτησης στο μητρώο. Τρέχουσα καταληκτική ημερομηνία είναι η 31-07-2017.
Διαβάστε περισσότερα: 128gr. Ρυθμός εγγραφής επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων
Σελίδα 22 από 34